Hebt u problemen met de Wise app in Android? Hier de (tijdelijke!) oplossing!

Gepubliceerd op: 13 april 2016 15:15

Voordeel met je biebpas winteractie

Ondervindt u de laatste dagen problemen bij het gebruik van de Wise app op uw Android tablet of smartphone? De oorzaak zit in de publicatie van een nieuwe versie van de systeemcomponent ‘Android System WebView’ door Android. De Wise app werkt niet goed samen met deze nieuwste versie van WebView. De Wise app zal daarom zo spoedig mogelijk een update moeten krijgen! Maar om in de tussentijd de Wise app weer werkend te krijgen, geven we u een tijdelijke oplossing, namelijk WebView terugzetten naar een eerdere versie.

Tijdelijke oplossing: Android System Web View terug naar eerdere versie

Volg deze stappen op uw Android tablet of smartphone:

  • Zoek in de Google Play Store naar een app "Android System WebView"
  • Kies bij deze app voor "Verwijderen" - de laatste updates worden nu verwijderd, maar de oorspronkelijke versie van WebView blijft beschikbaar
  • Zet bij de app het vinkje uit voor "Automatisch updaten" (druk hiervoor op de drie stipjes onder elkaar rechtsboven in de Google Play Store)

Let op!

U loopt nu wel het risico dat andere apps op uw toestel minder goed of zelfs niet meer werken. Naarmate andere ontwikkelaars hun apps wel updaten naar de nieuwe WebView-versie, wordt dat risico ook groter. Zodoende is en blijft dit een strikt tijdelijke oplossing.

De leverancier van de Wise App werkt hard aan een structurele oplossing waardoor de App weer gaat werken met de nieuwste WebView-versie.

Wij houden u op de hoogte!
 

Op andere wijze verlengen / reserveren / betalen

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen de Wise app tijdelijk niet te gebruiken totdat er een update beschikbaar is. Het blijft altijd mogelijk om uw materialen te verlengen en te reserveren via Mijn Menu.